Jak reagovat na projevy studentů vůči jakékoli odlišnosti obecně? (šprt, tloušťka, nízká/vysoká inteligence)
„To je šprt, s tím se nebavíme“, „S tou tlusťoškou sedět nebudu“, „To je náš brejlatej inteligent“, „Má přízvuk, tak proč bychom se mu nesmáli?“, „Je to blbec, ten to stejně nezvldáne“.
Dle výzkumů několika organizací se česká mládež stává čím dál vyhraněnější vůči jakékoli odlišnosti, kterou odmítá. Odsoudit tak studenti mohou spolužáky (ale nejen je) prakticky za cokoli, co zrovna není považováno za „in“. Může to být vysoká či nízká inteligence, nějaký fyzický znak, projev či vlastnosti a povahové rysy. Tato nesnášenlivost může velmi snadno přerůst v šikanu. Pedagog by měl na tyto projevy včas a efektivně reagovat a nejlépe jim předcházet zařazováním témat odlišnosti do výuky a jasným deklarováním svých otevřených a tolerantních postojů k odlišnosti.